Söndag

Ny dag då en tråksöndag som vanligt söndag är inte skoj helt enkelt det är bara ångest inför veckan. Denna veckan är verkligen full proppad med. Men jag har faktiskt varit duktigt idag och gjort matte så att jag ska kunan provet på tisdag. Jag har tänat med och bilbingo så egentligen har jag varit duktig hela dagen idag. Det har varit en bra helg för övrigt faktiskt. Jag har varit med människor jag tycker om och även fort saker gjorda. Det är så det får bli i fortsättningen idag har jag verkligen inget roligt att dela med mig av. Jo jag gjorde bort mig igår, fast egentligen var dte u bara puckat gjort, haha. I alla fall vi var och fikade. Mitt fika kostar 98 kronor. Jag ger fram en 500-lapp och säger till hon i kassan:
- Vänta jag har 2 kronor så får jag 400 kronor tillbaka.
Hon:
- Nej, det blir fel men om du ger mig 3 kronor så får du en femma.
Jag:
- Nej ger jag 2 kronor får jag ju 400 kronor.
Hon skrattar och säger:
- Nej det stämmer inte.
Anne Elin Bine och Evve börjar skratta men jag ger mig inte så jag säger det igen. Hon försöker få mig att förstå och jag kommer sedan på att hon i kassan faktiskt har rätt och pratar därför bort det och säger:
- Men jag kanske ville ge dig lite dricks, haha
Hon:
- Ja jag är ju inte svår så.

Jag ska gå NV med och kan inte räkna. Det var FÖR lätt helt enkelt

Kommentarer

Anonym sa…
Det kostade väl 102 annars är det ju rätt :P ?
Julia sa…
nej 98 kronor, haha jag sre att det är någon som tänker som mig ;D

500-98=102 kronor ger jag då 2 kronor till ska jag ha 104 kronor tillbaka haha

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning