18 år?


Är hemkommen från skolan nyss och mina värdföräldrar var sist att hämta mig som det brukar vara. Fast det gör inte så mycket för då hinner jag vila lite utanför skolan. Idag fick vi våra kort som gör att vi kan ta oss in på skolan som alla andra elever på skolan kan (vi fick alltid gå genom vakten på skolan förut). För er som inte förstår ordet vi och tror att jag använder det enbart för att framställa mig själv i artighet tror då fel. Vi är är självklart vi utbytesstudenter.

Jag hoppar och sjunger i skolan nu som vanligt när det gäller mig och dem skrattar gott. Fast tittar samtidigt på mig med en frågande min och undrar om jag verligen är 18 år. Inte för att jag inte ser ut som en 18 åring utan för att jag hoppar sjunger och ja, gör som ja brukar göra helt enkelt. Kan inte 18- åringar göra sådant är då frågan? Jo, för jag kan ju och alla skrattar åt det och mår bra av det och även jag själv mår bra av det. Det är klart jag kommer fortsatta med att hoppa och sjunga även om jag får smeknamnet "den galna tjejen från Sverige". Klassen i sig verkar ju faktiskt gilla mig även att jag sysslar med det här. Till och med de "coola killarna" på raden längst bak tilltalade mig idag när jag målade en gubbe på pekfingret och tummen (se bilden) och ylade I got a feeling med black eyed peas (som förövrigt är en bra låt). Jag förstod givetvis inte vad dem sa, men dem skrattade ju i alla fall, kanske var det ett hånskratt men sådant har ju ingen dött av.

Ikväll ska vi i klassen i alla fall till "Pepinela" och käka pizza, ja, det är en pizzeria. Det blir nog trevligt skulle jag kunna tänka mig. Killen i klassen frågade mig om jag gillade volleyboll och jag har hört att den danska tjejen spelar. Jag kanske skulle pröva på det, men vi får väl se. Tanjabanja skulle nog gilla det i alla fall.

Kommentarer

Anonym sa…
Oi senora dona Julia. Kul att Du verkar trivas och anpassa Dig så bra, samt att kunna gilla läget.
Det är ett nöje att följa Dig i Din Brasilianska utveckling. Med all den sång, glädje och hoppande kommer det väl åter en fullfjädrad sambadansös till Sueca. :-)
Kram Morfar/Mormor
PS Förstod Du den portugisiska kommentaren till Ditt inlägg den 23 Aug.?
Julia sa…
Ja jag försöker i alla fall lära mig samba om det går så bra vet jag inte riktigt. Jag fattade väl kommentaren lte halvt som halvt kanske.Jag hoppas ni hade det bar på eran utomlandsresa. Kram kram

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning