Helgen

Helgen har varit bra som vanligt här. I fredags var jag hos en tjej i min klass vid namn Gabriela på kalas för hennes syster. Släkten och familjen där var jättetrevliga och jag spelade både UNO och försökte dansa samba. Men jag och dans går väl kanske inte så bra ihop, jag hoppas i alla fall att jag kan åka dit någon mer gång. Nu börjar jag faktiskt förstå lite när folk pratar fast absolut inte allt jag har en del kvar att lära om man säger så.

Igår (lördags) så var alla vi utbytesstudenter i det här distriktet samlade på en farm med pool mat och information. Det var trevligt vi var väl ungefär 20 stycken utbytesstudenter från olika länder. Det är en islänning och en danska här så jag pratade med dem lite och man kan väl säga att dem saknar pannkakor och potatisgratäng lika mycket som jag gör. Skönt att prata med någon som förstår vad man menar plus att språket är rätt likt svenskan.

På kvällen igår var vi ute först i kyrkan för det var en stor show där men den var inte så skoj så vi drog vidare till puben och åt. Vi var jag, brodern här, två killkompisar till honom och den ena killens tjej. Efter det drog paret hem och vi drog vidare till någon klubb där en känd brasiliansk gitarrist spelade och sjöng. Jag fattade ju inte så mycket eftersom dem sjunger fort och på portugiskiska. Fast som vanligt drog jag några svenska moves och spelade luftgitarr. Vid halv 4 var vi hemma här och upp vid 8 idag eftersom jag ska på rotarymöte snart. Det blir sova när jag kommer hem. Halsen är inte så mycket bättre heller, egentligen behöver jag väl vila.

Elin fyller 18 år idag också, grattis lovely!

Kommentarer

Anonym sa…
Glöm inte att dricka mycket citronvatten t.ex Kram
Anonym sa…
Oi senora dona Julia, eu gostar cerca de ler seu diário// De avô maternal
Do you like my portuguese language?
Julia sa…
Vem rä det som skriver det här till mig nu då?

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning