Potiatismos

Jag var på Rotary mötet i går och det var trevligt. det var en tjej som precis kommit hemifrån sitt utbytesår i Frankrike som höll föredrag. jag fattade inte så mycket men jag är rätt van vi det nu. Det var två tjejer på 20 år som var där med som hade varit utbytesstudenter när dem var lika gamla som mig. En av dem var i Danmark och den andra i USA alla tjejerna kunde engelska så det var skönt för mig. Jag ska till tjejen som var USA idag. Isabella heter hon för dem som ville veta det. Hon frågade igår saknar du något från Sverige. Jag svarade: potatis. är jag inte typisk svensk så säg.

Egentligen skulle jag åkt till Sao Paulo men brodern här är sjuk så vi ska inte dit. Kanske åker jag med min andra familj imorgon med det är sådant som märks.

Jag ska åka och handlaskor med mamman här snart också. Idag är det lute varmare igen och nu har jag fått ett tjockt täcke att sova med så nu slipper jag frysan rä jag sover. det gör vi en glad mun på.

Igår fick jag föresten potatismos och rödbetor, det kändes svenskt och gott. Så jag åt och åt jag kommer förmodligen gå upp några kilo här eftersom mamman märker att jag gillar kakor och allt gott så hon ger mig det. Och vi har bara varit på gymmet en gång och dricker läsk till varje måltid. Jag tror ni förstår vart jag försöker komma med det här kilorna ökar helt enkelt men har man semester så har man. det är väl rätt bra att vi äter ris och bönor kanske...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning