Lördag

Icabanken är nu löst och jag hade cirka 10 kronor på det kortet men pappa skulel fixa lite mer pengar.

Lördagen var helt underbar. Jag var ute med Bianka, hennes värdsyster och en kompis till systern. Först var vi på en pub och snackade lite skit. Sedan drog vi till Calypso och dansade natten lång, så himla härligt. Dessutom var det en bra DJ som mest spelade engelska låtar som "I got a feeling" och "I don't know why". Jag pratade med någon kille som varit utbytesstudent i USA ett år, han var trevlig. Både jag och Bianka är ju i alla fall ganska uppskattade här och hon är mycket trevlig prick. Det blir nog att jag går ut med henne och hennes vän Bea på fredag. Fast på lördag blir det upp vid klockan 7 förmodligen för vid klockan 8 ska vi utbytesstudenter i vår klass följa med Gabriela på hennes engelska lektion. För hennes lärare hade frågat om det.

Imorgon fyller Bianka år och vi ska följa med Sara hem sedan ska vi på sport aktiviteter efter skolan. Äntligen ska jag få spela en sport igen, JIPPI.

I går (söndags) var jag med mamman på manikyr. Eller hon tog manikyr och jag målade bara naglarna. Sedan följde jag med henne till kyrkan (hon går inte i samma kyrka som brodern) och hon predikade. Det visste jag inte alla där gillade mig ganska mycket i alla fall och en kille hade läst engelska fast det gick inte så bra när han skulle försöka prata med mig. Jag förstod inte så mycket av vad han sa. Fast han försökte ju i alla fall. Fast just nu känns det som det är bättre om dem pratar portugiskiska till mig och om jag inte förstår så kan dem ta det på engelska. Jag ska nog säga det till brodern när han kommer hem. För just nu är det bara mamman och pappan hemma och ingen av dem kan ju engelska då nu måste jag försöka förstå. Fast jag tycker det har gått bra den här helgen, faktiskt.

Kommentarer

Anonym sa…
Som vanligt en sprallig Julia som har kul och trivs.

Fritt översatt betyder denna kommentar från den 21 augusti:
Oi senora dona Julia, eu gostar cerca de ler seu diário// De avô maternal

= "Hej fröken Julia. Det är roligt att följa din dagbok (blogg). // Din Morfar"
Julia sa…
Okej det var ju bra att du skrev det for det hade jag inte forstatt och det ar skoj att ni lammnar en kommentar da och da.

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning