Naglar varför finns dem?

Okej, detta inlägget kanske inte blir allt för skoj eftersom det till mesta dels kommer handla om mina naglar.

Allt började i fredags när jag tränade basket. Jag var riktigt stolt över mina långa, röd nymålade naglar och att jag dessutom fått låna nagellacket av mamman här gjorde ju saken bara bättre. Men lyckan varade inte länge för än jag bröt en av naglarna och det var ju inte så att bara toppen gick av utan nej nästan halva nageln åkte av. Jag drog några fina ord på svenska och tyckte synd om mig själv (för en ynka nagel, jag vet men..).

I alla fall när jag kom hem fick jag fila den nageln och där med åkte det vackra nagellacket av på den just den nageln jag bröt. I och med det bestämde jag mig för att att idag (söndag) så ska jag måla om naglarna och det gick kanon och dem blev hur snygga som helst. Sedan tänkte jag, äh vad sjutton jag målar tånnaglarna med. Föreställ er mig sittande i sängen med ett blogg som underlägg. Vad tror ni händer? Ja, precis nagellacksflaskan glider sakta ner och välter i sängen på det vita lakanet. Smart som jag är tänker jag .. Jag häller aceton på det och jag gnor med händerna för att få bort det men istället blir det bara värre och nagellacket från mina snygga naglar fastnar nu också det på lakanet på grund av acetonet. Så, ja allt slutade med både fula naglar och fult lakan. Eftersom naglarna inte blev lika snygga när jag målade om dem (då på golvet dock).

Jag skriver till Bianka vad sjutton ska jag göra? Hon svarar: Jag förstår inte vad du menar, så där blev det ju inte mycket stöd. När hon äntligen förstod så tyckte hon som jag att det var nog bäst att säga till mamma här om den lilla (tänk stora) olyckan. Hjärtat klappade fort och tänderna hackade när jag äntligen fick ur mig orden (eller jag skrev dem i översättningsprogramet). Mamman sa bara okej, det var ju synd har du prövat aceton? Jag svarade: Ja, det går inte bort. Sedan gav hon mig kakor, tack för det man kankse ska spilla nagellack flera gånger?

På tal om annat igår var jag ute med Bianka, Gabriela och Gabrielas kompis. Där såg jag då mina bröder i mina andra familj och Bianka blev överlycklig eftersom hon näst intill älskar dem, även att hon inte pratat med dem än. Trevliga som dem är sa dem i alla fall om du inte förstår portugisiskan när dem pratar med dig så är det bara att säga till så hjälper vi dig, gulligt av dem. Tack.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning