Ny dag Nya möjligheter

Idag är jag på topp igen, alla har vi våra dalar är det inte så? Då är det bara låta den dagen var för oftast blir ju faktiskt dagen efter helt underbar då. Som jag har hört förut av någon (jag minns inte vem) vi måste ju vara ledsna och nere ibland för att kuna känna lyckan, precis så är det faktiskt.

Brasilien är ju helt underbart och familjen är super trevlig. Så ja, som en klok morfar sa: "upp med hakan, livet leker vidare" och precis så är det faktiskt.

Idag har vi varit lediga efter som det är självständighetsdagen eller något liknade i Brasilien idag. Så idag har jag varit med mamman här hos några bekantar och gungat på en tunna och ätit chabochikaba, den frukten är himla god. De hade även sokerrör där som jag fick smaka, eftersom familjen vi var hos bor på en farm. Så det fanns olika sorters grönsaker och en del frukter, vi fick med oss en del hem. Vi firade ännu en födelsedag också, sen bad dem och läste i bibeln och massa. Det är väldigt speciellt när dem ber här. Vi tog alla varandras händer och en börjar att be bönen och dem andra står runt omkring med slutna ögon och säger: "hallelujah, amen och tack gode gud" fast på portugikiska då för dem som inte räknade ut det. Fast det är ju en ny upplevelse. De säger det verkligen med inlevelse och när bönen är slut är det många som har tårar i ögonen bara för dem ger sin själ till gud under bönen elelr liknande, skulel jag kunna tänka mig. Konstigt nog så är det ganska häftig för mig att se även att jag inte är så överdrivet troende, men det är cool att se något jag inte är van vid.

Igår var jag ute med Bianka, brodern här och hans kompis. Vi åt god mat och drack jordgubbsjuice. Alla juicer här är så himla goda och färska, så när man ska dricka något är det juicen man ber om. Jordgubbsjuicen är nog den godaste, fast jag gillar ananasjuicen en del också.

Kommentarer

Anonym sa…
Det är roligt att se hur Du både respekterar andra manniskors tro och tar till Dig även de seriösa delarna som t.ex. "bönemötena". Det kallar jag mognadsutveckling Julia. Grattis.
Du måste inte själv "omvända" dig och bli djupt religiös för det.
Hej från Din "kloka" morfar.

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning