Lördagen hände det inte så mycket under vad jag minns. Var mest hemma pratade en del med familjen och hjälpte mamman att baka en kaka. Eller hon bakade den och jag hällde över chokladöverdraget så det var väl ganska så lätt.

Igår blev det utgång med Bianka åkte hem till henne klockan 19.00 och där skulle hon locka mitt hår. Min lugg var helt konstig så jag sa till Bianka, klipp luggen och sagt och gjort så blev det. Så u är jag nyklippt igen på sätt och vis. Jag plattade hennes lockiga hår och sedan drog vi u åt lite på puben innan det bar vidare till dansstället. Väl där träffade vi ett gäng andra vänner så vi dansade loss och hade skoj. Blev en lång och rolig natt och upp igen klockan 7.30 vilket kanske inte var lika uppfriskande. Mina ögon såg ut som kines ögon och mitt huud ville ha sömn. Saras pappa kom i alla fall och hämtade mig och jag och Sara åkte till fotbollsplanen eftersom basketklubben där hade ordnat så barnen (som är rätt fattiga) i det området kunde spela matcher mot varandra och samtidigt få gratis godis, popkorn och läsk det var även clowner där. Jag blev lite rörd när jag såg hur glada alla barnen var för det lilla att bara få en påse med några godisar i. Jag tror man mest förstår det när man ser det själv. Barnen är så tacksam när jag önskar mig en radiostyrdbil skulle nog de här baren bli överlyckliga om de så bara får en kaka eller två. Det är olika världar vi lever i helt enkelt men det är ju sådant här som jag vills e när jag är här. Annorlunda saker och ändå se att så lite kan göra så gott. Många av dem blev glada bara jag pratade tilld em eftersom jag såg annorlunda ut. Det är nog sådant jag vill jobba med kanske att hjälpa andra det har ju jag alltid gillat.

Det var i alla fall skoj och intressant att se. När jag kom hem igen blev det sängen och soa några timmar till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning