Skolan


Ni är jag i Aracatuba igen. Jag gillade verkligen Sao Paulo familjen vi borde hos eller tjejer kanske man ska säga var så himla gullig och hennes barnbarn var helt underbar och hela släkten i övrigt med för den delen. På lördagskvällen var vi på puben för att fira en kille om fyllde 18 år. Det var jättetrevligt och pratade med många nya änniskor där alla där kunde ju engelska med elelr nästan alla i alla fall. Mina bröder i andra familjen är så himla trevliga också och är rädd om mig så det ite händer något men ändå inte för överbeskyddande utan jag kan göra vad jag vill utan att det känns konstigt. Så är det inte riktit i min första familj för brorn här är väldigt så att han tror att jag är hans ibland känns det som. Fast jag gör ju som jag vill ändå han är trevlig han med men ibland känns det lite för mycket. Det roliga är att jag ahr varit här i 3 veckor och redan varit på tre födelsdagskalas.

Aja nog om det. Idag började jag skolan och det avr väl en ganska stor skillnad mot Sverige om man säger så. Det vi gör på 10 minuter i Sverige gör dem på en timma och man kan säga att i klassrummen påminner de om en amerikansk film. Eftersom alla flyttar runt bänkarna som dem vill och pratar hela tiden även om lärareb står och pratar, skrattar, pekar och kastar suddigummi. En av killarna blåste upp en kondom också och slängde ut i klassrummet men då sa läraren stopp efter ett tag. Det är en privatskola också men ändå så är de vanliga skolorna sämre här så man undrar ju hur dte ser ut där. Jag har en känsla av att detta året blir det mest repetion för mig och lära mig så mycket portugiskiska jag kan då, emn det kan nog blir bra.

Det är fyra utbytesstudenter till på min skola och två går i min klass och två i klassen under. Så vi hänger ihop lite vi 5. Så vi är nästan som boken vi 5 bara att hunden Tim saknas. Det är två killar och två tjejer. En kille är från USA, en från Tyskland och tjejerna är från Danmark och Hungary är det Ungern eller, ja det var det för jag slog upp det. Jag pratade lite med två tjejer i klassen också. De verkade trevliga och ena tjejerna spelar basket så ajg aknske följer med henne någon dag på det. Bilden är från utgången i Sao Paulo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning