Skolan

Förskylningen är lite bättre nu det gjorde nog susen att jag sov 2 och en halv timme igår innan rotary mötet. Jag har fixat mitt visum nu också så nu får jag stanna här ett år. Det känns fint, idag åker brodern här till Sao Paulo jag fick följa med om jag vill men det kostade en del och eftersom jag vill åka och resa med Rotary hela januari så läger jag pengarna på det. Jag var ju trots allt i Sao Paulo för två helger sedan. Så på fredag ska jag gå ut och käka pizza med några ifrån klassen och på lördag kanske vi utbytesstudenter i Aracatuba drar och spelar bowling.

Jag håller just nu på med lite läxa eftersom jag inte fattar så mycket på lektionerna så får jag ta hem och göra det istället. Så nu gäller det att jag pluggar på portugisiska också så slipper jag mera läxor. Men nu förstår jag faktiskt när folk pratar till mig ibalnd om dem pratar sakta då vill säga, så det går ju framåt.

Nu ska jag fixa pengar till rotary och titta var mitt kort har tagit vägen vi får väl se hur det här går. Jag och tjejen från Ungern hänger i alla fall ihop och Gabriela är en trevlig prick egentligen är väl alla ganska trevliga, vilket är strålande.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning