tider, vänner och motsatt kön

Jag mår helt perfekt här just nu visst ibland är det lite tråkigt att jag inte förstår så mycket av samtalen men det går ju framåt så livet leker.

Alla i min klass är ju två år yngre än mig utom de två utbytesstudenterna för dem är bara ett år yngre än mig men jag tycker det är skoj ändå. Alla i klassen är jättetrevliga killarna längst bak pratar rätt mycket och fiser, slänger ut kondomer och häller ketchup på golvet men det tillhör väl kanske. Det stör mig faktiskt inte ett dugg jag åkte ju hit för att få det lite annorlunda och visst är det annorlunda. Jag och utbytesstudenten från Ungern har kommit varandra ganska nära nu. Vi skrattar, skojar och prata om det mesta runt om kring här. Hon kommer nog bli en bra vän under det här året. Vi tillhör ju samma rotaryklubb också vilket de andra utbytesstudenterna på vår skola inte gör. Sedan är hennes andra familj min tredje, så man kan väl säga att vi har en del saker gemensamt.

I Brasilien är alltid människorna sena också, eller okej nästan alltid. Så säger man klockan 8 så kommer dem flesta vid halv 9. Jag börjar skolan klockan 7 har dem sagt fast alla är där kvart över 7 och det är då klockan ringer in. Ja, dem har faktiskt klockor som ringer in och ut när det är rast och när vi börjar och slutar. Min värdmamma här går upp vid 5 i 7 för att köra mig till skolan, jag tror ni förstår då vad jag menar med att vara sen. De är även sena när jag slutar och ibland missförstår dem mig när jag slutar men ibalnd gör det faktiskt ingenting för det jobbar en kille på skolan som är 18 bast. Så när dem är sena kan jag sista och prata med honom eller kankse inte prata, men använda ordlistan i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning