Idag ska jag och Bianka in till centrum och handla lite har betalat resan som jag ska på i januari också. Den gick på cirka 20 000 så nu har jag inte så mycket av mina försäkringspengar kvar längre. Men jag har en känsla av att resan kommer bli helt underbar så då lägger jag i alla fall pengarna på bra saker.

I måndags blev det inte mycket gjort om man säger så, var mest hemma eftersom det spöregnade näst intill hela dagen.

Igår (tisdag) så hade jag ett engelska prov i skolan jag förstod det mesta men en del grejer var skrivet på protugiskiska jag försökte slå upp vad orden betydde men alla ord fanns inte med. Så det blev till att känna sig helt oförstående på vissa grejer och vad passar inte bättre då än att skriva "don't understand". Portugisiskan går i alla fall framåt förstår mer och mer och har även börjat prata lite nu. Men jag ska i alla fall gå en portugisiskkurs, det behövs verkligen eftersom jag vill lära mig uttrycka på rätt sätt och inte säga saker som "jag kan bra". Man förstår ju vad jag menar, men ändå.

Kommentarer

Evve sa…
Vart ska du resa?:)
Julia sa…
Det blir en lång resa i hela januari med utbuytesstudenter från hela landet. Upp till norra Brasilien och ner längs kusten till de olika stränderna och shower och partyn på kvällarna och dyka liet och så. Så det ser jag framemot :)

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning