Idrott

Jaha, idag har jag haft lite ont i magen som jag hade förra onsdagen också. Jag har kommit underfund med att det kan nog vara för jag äter lite för mycket amora på tisdagarna. Eftersom jag har börjat spela basket med Sara så får vi alltid vänta en timme mellan den och idrottslektionen. Då brukar vi kila i väg till amoraträdet som ligger i närheten. Frukten amora liknar björnbär lite.

Träningen var i alla fall jätteskoj igår och den gjorde även så att träningsverken i vaderna som jag haft sedan i fredags släppte, mycker skönt. Jag är väl inte den bästa på att försvara kanske, med tanke på att man i handbollen försvarar på ett helt annat sätt fast som sagt det var skoj och det gick i alla fall ganska bra. Så imorgon ska jag följa med Sara igen, det är smidigt att följa med henne eftersom hon bor ganska nära mig.

Vi fick pengar igår också av Rotary. Pengar kan man väl aldrig få för mycket av. Fast för dem måste jag köpa två skoltröjor till som jag kan har i skolan eftersom jag för tillfället bara har en. Alla i skolan måste ha de här tröjorna. De är marinblå, oranga eller gråa.

På idrottslektionen igår var det fotboll och konstigt nog var jag faktiskt bland de bättre. Fast i och för sig var det mest tjejer där men ändå, så jag gjorde en del mål och sprang ihop med en av tjejerna där en del gånger också. Någon vecka framöver ska vi ha sportvecka på skolan men man kommer även spela teater, sjunga och dansa. Fast alla kommer inte att vara med på allt men hur som helst ser jag fram emot den veckan, det kommer bli skoj.

Idag ska jag nog mest ta det lugnt är så oerhört trött av någon anledning.

Kommentarer

Anonym sa…
Det är är ett nöje att följa dig på bloggen och roligt att se hur det lyser glädje och tillförsikt och hur du verkligen trivs under din vistelse. Det bådar gott för resten av din brasilientid.
PoK, Morfar!

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning