Jag gick till basketen och jag hittade dit för den delen också även om det blev att gå lite sick-sack, men jag kom ju fram i alla fall. Jag tränade och sedan blev det hemmet igen. (torsdag)

I fredags blev det basket igen och sedan firade vi pappan här så det kommer lite folk. Bland annat små söta barn som jag tycker om. En flicka lärde mig lite klappramsor också, det var rätt skoj. Lördagen spenderade jag med Sara och Bianka och vi tittade på en basketmatch och sedan gick vi till shoppingcentret för saras vänenr skulle köpa något där. Sedan blev det att gå till kyrkan för det var något speciellt där för ungdomar. Jag filmade lite där för att ni där hemma ska kunna sätta er in i vilken skillnad det är på kyrkan här och hemma. Klippen lägger jag upp på facebooken inom en snar tid. Jag har även tagit kort på frukten amora och amoraträdet så det kommer också upp på facebook snart.

Idag var vi i familjen och åt på någon resturang och ikväll blir det nog kyrkan igen. Psalmerna här är väldigt bra men predikan blir dock lite tråkig för mig. I morgon är jag ledig så då ska jag besöka Bianka.

Kommentarer

Anonym sa…
Kan Amora och Amoraträdet betyda något om kärlek?
Kanske är det en kärleksfrukt full med kärleksbaciller? Akta Dig Julia! ;-)

PoK M
Anonym sa…
Rättelse:
Ingen risk "kärleksinfluensa"

Frukten heter Amora och trädet heter därför Amoreira på portug.
I Sverige kallas det för mullbär (mulberry) och mullbärsträd.
M.
Julia sa…
Jaha, där ser man. det visste jag inte. Har du smakat det någon gång då?

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning