Nästan en hel vecka

Ännu en helg har gått och jag har haft super trevligt, som alltid.

Lördagen blev det chorrhasco med min brors klass. Lite dött först men efter ett tag kom jag i gång att prata både på portugisiska och engelska (vilket kanske var lite lättare). Vi stannde på hela angagemanget ett bra tag och när vi kom hem var klockan redan 21.30 och vi drog iväg vid klockan 2 eller 3 på eftermiddagen. Fast som sagt dte var mycket trevligt och jag gillade klasskamraterna både killar som tjejer. De verkade gilla mig också och dem förstod vad jag sa och jag förstod dem. Det börjar bli mer skoj att möta nya människor nu med tanke på att jag kan prata lite mera.

Efter detta blev det snabbt hem och duscha och sedan ut med brodern, en tjejkompis och en killkompis till honom. Det var tänkt att vi skulle gått på dansklubben men det blev inte så utan vi hängde mest runt istället, men det var mycket trevligt ändå och man fick sig ett par goda skratt om man säger så. Dock påpekade dem ett par upptoningar på min portugisiska, fast vad sjutton man får ju bjuda på sig själv. Ja, en skoj kväll i alla fall.

På söndagen hände det inte så mycket, fast på kvällen drog jag och brodern och hans vänner ut på en pub/bar. Det var meningen att vi skulle dansa en brasiliansk dans fast det blev inte så mycket dans. Var hemma tidigt och huset av bäcksvart eftersom strömmen hade gott inte hade man någon ac eller fläkt heller. Nu är det riktigt varmt här också, typ 30 grader dagligen och kvällen är det nog 25 grader om inte mer. Fast jag gillar läget

I måndags blev det också gå ut på kvällen eftersom vi firade en tjej som fyllde 20 år, jättre trevligt var det. Dock kom vi hem ganska sent så var ganska så trött igår (tisdag).

Igår blev det idrottslektion och basket och sedan Rotary möte, som jag blev väldigt sen eftersom mamman här var väldig sen. När jag påpekade det, sa hon mest. Men jag är också sen. På kvällen somade jag som en stock och hade även ont en del i benen, efter allt spingande på basketen. Har sovit lite nu idag också, ingen är hemma här. Vet inte riktigt var dem är. Mamman jobbar i alla fall tror jag, sedan åker hon nog och handlar hoppas hon kommer hem emellan så kan jag kanske hänga på.

Kommentarer

sofie sa…
sup inte ihjäl dig bara :D
julia sa…
Du kan vara lugn sofie, haha :D

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning