Det var ett tag sedan jag skrev här nu om man säger så men jag har haft så otroligt mycket att göra hela tiden. Från familj till vänner men jag trivs.

Det har varit jul här också nu, här firar man julen på natten den 24 december och när klockan slår tolv så säger man "Feliz Natal" som betyder God Jul. Det var himla trevligt och vi var upp emot 40 personer i mormorns hus här. Mamman här har 4 syskon och var och en av dem har 2 barn plus maka/make plus att mormorns syster var där med sin make och sina tre barn som dock inet hade sina respektive med sin men dock hade det ena barnet där med sig sina tre flickor. Det var mycket skoj eftersom alla är i princip i samma åldrar dock är det bara killkusiner förutom en som är 8 år och tjej. Fast killar kan ma ju komma bra överrens med dem också.

Vi körde leken "amigo secreto" också det innebär att man drar en lapp med en person på coh sedan ska an köpa en paket till den personen. Mamman här köpte paketen och jag fick en av kusinerna till mamman här som jag inte kände. Så när jag skulle hålla mitt lilla tal (talet man håller ska göra så man kan lista ut vem personen är) lev det mest sagt att hon bodde i Rio de Janeiro. Men det var en annorlunda jul med mycket värme.

Idag spenderades dagen hos farmorn igen med allihopa.

Kommentarer

Anonym sa…
Vi gläds i vårt julfirande i Mås åt den glädje du får uppleva och deltaga i vid ditt julfirande med dina vänner och bekanta i Aracatuba.

MoFa

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning