pask

Okej, sa nu är även påsken över. Nu är det inga mer traditioner att fira har i detta land, på andra sidan jorden. Det känns faktiskt lite sorgligt, påsken var skoj i alla fall. Här ger man bort stora chokladägg, inte hur stora som helst forstås. Det är typ som ett normalstort påskägg i Sverige bara att det är gjort av choklad och att inuti ägget finns det en grej eller mer choklad i mindre format. Det ar lite svårt att förklara men jag tror ändå ni kan se det lite framför er i alla fall.

Vi var lediga på skärtorsdagen så killen fran australien (Alasdair) kom till mitt hus här och sedan gick vi på Bio med två andra utbytesstudenter och deras vänner. Pa kvällen åkte vi hem till den Austalienska tjejen (Ainzlie) och åt grillat och badade. Vi gjorde sådana där roliga saker som man gör nar man är barn som att hålla andan under vattnet stå på händerna sa länge man kan och så vidare.

På fredagen åkte vi och åt hos mammans pojkväns familj har och efter akte vi hem till en av mostrarna for att fira en kusin som bor i Sao Paulo men som ar hemma over pasken. Vi åt föresten en jättegod fisk hos mammans pojkvän. Jag saknar fisk lite faktiskt tro det eller ej men man får inte det så ofta här. Pa kvällen kom Alasdair och den franska utbytesstudenten hem till mig. Mamman låg och sov vi detta tillfället och även bröderna i huset hade 3 killkompisar hemma så när mamman vaknade upp var huset fullt av killar och så jag. Mamman sa att hon trodde det var fest först. Aja sedan begav vi oss till Bianka (jag, Al och den franska utbytesstudenten) vi stannade där en stund sedan gick vi ut och efter det mötte jag och Bianka upp andra utbytesstudenter som var i Aracatuba över natten. Jag sov i Biankas hus.

På lördagen vaknade jag upp och Bianka gjorde ungersk mat till allihopa, som var supergod mer lik svenskmat. Kvällen spenderades med Ainzlie på ett 15-årskalas vilket var en stor fest och vi badade med kläderna på klockan 4 på natten och åt tårta klockan 3 och massor med godis.

På soöndagen vaknade jag upp klockan 12 av att mamman kom in och sa "Bon Dia Linda" (God morgon vacker) så gav hon mig ett chokladpaskagg. Det bar sedan av till mormorn med allihopa där. Alla kusinerna var där och vi fick tillsammans hitta 19 stycken ägg i trädgården och mormorn gav chokladagg till alla barnbarnen vilket jag inräknades som. Vi åkte sedan hem och jag och familjen såg bara på film och tog det lugnt.

Hela denna veckan är vi utbytesstudenter lediga eftersom de på skolan har prov hela veckan som vi inte behöver göra. Jag älskar prov har.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning