Mysinlägg

Så mamman här hade födelsedag idag så vi har firat henne med massa godmat och en megachokladtårta. Dock har jag inte kunnat äte så mycket eftersom mitt magont och magsjuka kom tillbaka idag igen. Det är konstigt det där eftersom jag inet vte varför.

Ett tag funderade jag på om jag fått Dangefeber, fats jag har ju ingen feber man man kan visst få det ändå har jag hört. fast jag orkar ju ändå göra mycket saker det rä ju bara det att min mage inte mår så bra. Det ända bra är väl att jag tappar kilon, vilket jag akn behöva. Jag sov två timmar och tog någon svenskmedicin som jag köpte med mig innan jag åkte så ikväll har det varit bättre och jag fick behålla maten.

För er som inte vet vad dange är... Det är när en liten mygga som lever i varmare länder biter dig och då får du ett virus i dig typ samma sak som influensa fast du har det längre och du har ont i hela kroppen och vanligt med högfeber. Plus att du kan har kräkningar och sådant många tappar många kilon i dangefeber. Det är vanligt här i Aracatuba och jag vet många som har fått dange här. Två av utbytesstudenterna som jag känner har fått det.

I vilket fall som helst ska jag till Birigui imorgon, grannstaden här eftersom en kille som är utbytesstudent där åker hem på lördag. Vilket medverkar i att vi väl spendera den sista tiden här med honom. Det lät typ som han skulle dö men ja ni förstår. Så jag hoppas på att jag är bättre imorgon.

Kommentarer

Anonym sa…
Var rädd om dig Julia och om kräksjukan inte går över så gå till doktorn och kolla. Hoppas dock att allt löser sig och att du snart blir kry igen.
PoK från mormor o morfar

Populära inlägg i den här bloggen

Grahamsgröt, muuuuuums!

OMG I AM SO SICK!

Godnatthälsning